تولیدی ورزشی نیار اسپرت

6 راهکار حرفه ای ها در بیلیارد

6 راهکار حرفه ای های بیلیارد

مقدمه :

عین همه ی ورزش ها ، بیلیارد هم دارای بازیکن های فوق حرفه ای و ورزشی است حتی مسابقات بین المللی بیلیارد نیز برگزار می شود، طرفداران بیلیارد همه میخواهند تا بتوانند سریعتر مبدل به یک بازیکن حرفه ای شوند. البته کمی دشوار است ولی هر امری با تمرین حساب شده به دست می آید و افراد اگر در کنار دنبال کردن اهدافشان تلاش خود را بیشتر کنند و مصمم باشند حتما میتوانند موفق شوند.

 

بازیکن بیلیارد

 

خلاصه مطالب :

مطالبی که ادامه این آموزش میخوانید شاید مواردی در ظاهر ، ساده به نظر آید ولی با انجام دادن آنها بازی با بیلیارد را به نحوه اصولی یاد میگیرید. شما باید ابتدا از روی اصول و اسلوب ثابت ، این بازی را یاد بگیرید و بر اساس راحتی، ابتکار و سلیقه ی خود هر قسمتی را که میخواهید تغییر دهید و آن را به روش خودتان انجام دهید حرفه ای ها سبک و شیوه خاص خودشان را دارند. انجام دادن این نکات اجباری نیستند و ممکن است هر بازیکن شیوه ی خود را داشته باشد ولی این در صورتی است که بازیکن به سطح بالایی رسیده باشد.

 

1.استوار و ثابت قدم باشید

اکثریت کسانی که بازیکن بیلیارد هستند خودشان این بازی را یاد گرفته اند. آنها در باشگاه های بیلیارد به بازی دیگران نگاه و توجه میکنند و آرام آرام با قانون و مدل های بازی آشنا میشوند. اگر میخواهید سریع ترو بهتر  بازی را یاد بگیرید و از تجربیات دیگران هم بهره مند شوید بهترین کار این است که همراه یک بازیکن حرفه ای در باشگاه خود داشته باشید تا به شما آموزش دهد و با هم بازی کنید البته گهگداری هم پول میز را شما حساب کنید بد نیست.

2.گچ را فراموش نکنید

یادتان نرود که همیشه به سر چوب بیلیارد خود قبل از ضربه به توپ ها گچ بزنید چرا که این کار باعث میشود که کنترل بهتری روی ضربات و نتیجه بهتری در هدایت توپ به حفره ها داشته باشید.

گچ بیلیارد

گچ زدن به چوب بیلیارد باعث آرامش و کاهش بار روانی شما نیز میشود، مخصوصاً استرس بازی را کمتر میکند مانند این میماند که استرس خود را سر چوب تخلیه میکنید.

 

3.انتخاب صحیح چوب بیلیارد

چوب بیلیارد باید خوش دست باشد و بازیکن احساس راحتی کند. چوب بیلیارد را به طرز صحیح و انتهای آن را به نرمی و آهستگی در دست بگیرید. با انگشت شست به‌عنوان تکیه گاه و انگشتان دیگر، میانی و سبابه، چوب را در دست خود نگه دارید. مچ دست باید به‌طور مستقیم به سمت پایین حرکت کند تا از حرکت یک‌طرفه در زمان ضربه به توپ جلوگیری به عمل آید.

 

چوب بیلیارد

 از لحاظ وزن، کیفیت و متریال ساخت، نوع چوب (راش ، گردو ، چنار و غیره) باید مناسب باشد. در میان این موارد وزن مهمترین مورد است. چوب بیلیارد نباید زیاد سنگین یا سبک باشد زیرا اگر سنگین باشد دستتان را خسته میکند و تعادلتان را به هم میزند و اگر خیلی سبک باشد نمیتوان ضربه پرقدرت به توپ ها زد . وزن ایده آل برای چوب بیلیارد بین 500گرم تا 600 گرم میباشد. بازیکن باید بر اساس سلیقه و راحتی خود چوب مورد نظرتان را انتخاب کنید. تبحر بازیکن نیز در انتخاب چوب تاثیر مهمی دارد. بازیکنان حرفه ای بیلیارد از چوب هایی استفاده میکنند که وزن آن کمتر باشد تا بتوانند با کنترل بهتری به توپ ضربه بزنند. چوب های سنگین معمولاً مورد استفاده ی افراد تازه وارد قرار میگیرد.

بازیکن باید معمولاً چوب بیلیارد را حدود ۱۵ سانتی متر عقب‌تر از نقطه سقل چوب در دست خود نگه بدارد و اگر قد کوتاهی دارید، احتمال دارد دستتان را از جلو این نقطه حرکت بدید و اگر قد بلندی دارید، دستتان را بیشتر به سمت عقب حرکت بدید.

 

4. نحوه درست هدف گیری و ضربه به توپ

نشانه گیری دقیق لازمه ی هر ضربه خوبیست. اگر کج بایستیم و در زاویه ی نامناسبی قرار بگیریم و یا ابتدا و انتهای چوب را به درستی نگیریم روی ضربه ی ما اثر گذار است. در عکس زیر میتوانید زاویه ی درست دست را در هنگام نگه داشتن چوب و آمادگی برای ضربه زدن ببینید.

      طرز ایستادن و ضربه به توپ بیلیارد

درک این که چطور بایستیم کار دشواری نیست و کافی است تنها تا به بازیکنان کار درست بیلیارد نگاهی بیندازیم. در ضربه زدن هیچگاه عجله نکنید سعی کنید با نهایت دقت ، آرامش و تمرکز چوب را روی دست خود قرار داده و با اعتماد به نفس بالا به توپ ضربه مناسب را وارد کرده و نتیجه را مشاهده فرمایید.

طرز گرفتن چوب بیلیارد

5.ضربات چند گانه و گردشی را یاد بگیرید

در بازی بیلیارد باید در مواقع ضرورت از این ضربات استفاده نمود زیرا زدن این ضربات مهارت بالایی میطلبد و ریسک بالایی به همراه دارد، اگر بازیکنان تازه کار از این روش استفاده کنند احتمال اینکه بازی را ببازند زیاد میشود. هر چند که این ضربات کاربرد کمی دارند اما مهارت داشتن در آنها میتواند در شرایط سخت بازی به کمک شما بیاید و شما را از مخمصه نجات داده و یا حتی برنده بازی کند. ضربات گردشی باید رو به جلو باشد. ضربات چرخشی رو به عقب تنها باعث میشه که نوبت را از دست داده و به حریف واگذار کنید.

6.استرس و دمای هوا

حتما سعی کنید اگر در باشگاه یا مکانی که میز بیلیارد نصب است هوای محیط نه گرم و نه سرد یعنی متعادل باشد زیرا در بازی کردن شما تاثیر گذار است. عامل بعدی استرس میباشد مخصوصاً در مسابقات که تماشاگران زیادی در حین بازی وجود دارند و یا استرس از باختن یا بردن را باید کنترل کرد تا بتوان بازی خوبی را ارایه داد.

 

مشاوره رایگان تولیدی نیار اسپرت

تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی  تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی

منبع : نیار اسپرت