تولیدی ورزشی نیار اسپرت

تاریخچه فوتبال دستی

تاریخچه میز فوتبال دستی :

معنای لغوی فوتبال دستی :

کلمه “Foosball” از زبان آلمانی می‌آید. در لغت آلمانی “پا” به عنوان “foos” تلفظ می‌شود. کلمه فوسبال بسیار شبیه به فوتبال است و این دو در یک حرف با هم متفاوتند . فوسبال به همان شیوه فوتبال بازی می‌شود و تنها تفاوت‌شان در این است که فوسبال یک بازی رومیزی میباشد . درست حدس زده‌اید؛ این بازی فوتبال دستی می‌باشد که در ایالات متحده آمریکا فوتبال دستی نیز به عنوان فوتبال شناخته می‌شود و تنها تفاوت‌شان میز بازی است. اختراع بازی فوتبال دستی بسیار رمزآلود است. 

تاریخچه فوتبال دستی :

اولین ثبت اختراع برای میز فوتبال دستی در سال 1901 میلادی در ایالات متحده آمریکا رخ داد. چندی نگذشت که بسیاری از مردم در جهت توسعه و پیشرفت آن تلاش‌های بسیاری کرده‌اند و در این زمینه موفق هم بوده‌اند. به طور کلی می‌توان گفت که در به‌وجود آمدن این بازی سه نفر تاثیر‌گذار بوده‌اند.

افراد تاثیر گذار و مخترعان فوتبال دستی :

لوشن رزنگارت (Lucien Rosengart)

الجاندرو فینیستره (Alejandro Finisterreh)

هارولد سیرلز تورنتو (Harold Searles Thornto)

هارولد سیرل تورنتو مهم‌ترین نقش را در کشف فوتبال دستی و همین‌طور میز آن داشته است. محبوبیت فوتبال در اروپا الهام بخش کشف و طراحی یک میز بازی فوتبال دستی شد. وی به فوتبال علاقه شدیدی داشت و خواهان این بازی در خانه بود. به همین دلیل برای ساخت آن میز تلاش کرد و در آخر دستگاهی ساخت که هم‌اکنون در میان جوانان و حتی افراد مسن‌تر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از این رو تلاش برای تولید فوتبال دستی به زمان‌های دور برمی‌گردد.

فوتبال دستی ام دی اف

در سال 1921 میلادی هارولد سیرل تورنتو برای اختراع میز فوتبال دستی اقدام کرد. فوتبال دستی  های بسیار زیبایی برای این کار در سال 1921 میلادی ساخته شدند. میز فوتبال دستی که برای اولین بار توسط بریتانیایی ها مورد استقبال قرار گرفت، شامل جزئیات کافی برای زمین بازی، حرکت میله‌ها و گوشه‌های شیب‍دار جهت جلوگیری از توقف توپ در گوشه‌ها بوده است. حق ثبت اختراع گواهی شده این میز هنوز که هنوزه در دفتر ثبت اختراعات اروپا وجود دارد.

دو نفر دیگر که در زمینه توسعه دادن و پایداری این بازی نقش موثری داشتند، لوشن رزنگارت و الجاندرو فینیستره  بودند. لوشن رزنگارت نیز مهندس خودرو بود، در پایان دهه 1930 میلادی برای بازی سرگرم‌کننده نوه‌هایش، بازی فوتبال روی میز (فوتبال دستی) را اختراع کرد.
فرد دیگری که در اختراع میز فوتبال دستی عمل کرد الجاندرو فینیستره (Alejandro Finisterre) بود.
او نویسنده مشهور، شاعر و متفکر اسپانیایی بود که زندگی خوبی داشت. اما در سال 1936، در جنگ های داخلی اسپانیا، از ناحیه پا مصدوم شد.
پس از آن اتفاق وی اکثر اوقات خود را با کودکانی که به این مشکل دچار بودند می‌گذراند و به آن‌ها اهمیت زیادی می‌داد. هنگامی که دید این بچه‌ها به فوتبال علاقه دارند، اما به دلیل مسدومیت از بازی کردن محروماند، به اختراع میز فوتبال دستی فکر کرد.

اما متاسفانه اختراع این دو نفر توسط اداره ثبت اختراع پذیرفته نشد و آنها تنها اختراع هارولد سیرلز را به ثبت رساندند و بر زحمات این دو نفر چشم پوشیدند.

میز فوتبال دستی در دهه 1950 میلادی به ایالات متحده آمریکا معرفی شد و در دهه 1970میلادی، این بازی محبوبیت زیادی به دست آورد و بسیاری از اشرافزادگان و افراد نسبتا پولدار اقدام به خرید میز بازی فوتبال دستی کردند. با گذشت زمان این بازی از ایالات متحده به سرتاسر دنیا انتقال یافت و افراد از سراسر جهان با آن مشغولند .
به‌طوری که امروزه،
 تولید فوتبال دستی حرفه ای با توجه به آخرین استاندارد های روز برای افراد مختلف و در رده‌های سنی متفاوت طراحی و ساخته می‌شود
.

فوتبال دستی لاکچری

به طور کل و خلاصه می‌دانیم که این سرگرمی به وسیله محبوبیت فوتبال به‌وجود آمده و از گذشته تاکنون وسیله خوبی برای سرگرمی افراد بوده است.

پس از اختراع میز فوتبال دستی، افراد بسیاری سعی کرده‌اند تا با توسعه دادن این ورزش، چیزی به نام خود ثبت کنند، اما اولین نامی که در این زمینه ثبت گردید بهترین بوده است و از جایگاه خاصی و خوبی برخوردار می‌باشد.
با این حال با پیشرفت علم و تکنولوژی در عرصه‌های گوناگون، افراد موفق شدند، وسایلی که در بازی فوتبال دستی به کار می‌رود را توسعه و گسترده دهند.
اگر شما هم به بازی فوتبال دستی علاقه ای دارید و به دنبال حرفه‌ای شدن در این بازی هستید، با 
خرید فوتبال دستی نیار اسپرت برای حرفه‌ای شدن در این بازی هیجا‌ن‌انگیز و بازی با میز های فوق العاده اقدام کنید.

همانطور که زمان می‌گذرد و طرفداران این بازی بیشتر و بیشتر می‌شود، مخاطبین در پی یافتن راههایی برای حرفه‌ای شدن در آن هستند، فوتبالدستی نیار اسپرت  نه فقط به عنوان سرگرمی بلکه به عنوان یک ورزش و رشته ای حرفه‌ای دنبال می‌شود.
بسیاری از سازمان‌های ورزشی برای ترویج میز فوتبال دستی اقدام کرده‌اند و هم اکنون نیز تلاش‌های خود را در این راستا ادامه می‌دهند. از این رو عده‌ای این بازی را به عنوان یک حرفه ای تخصصی در نظر می‌گیرند.

فدراسیون بین المللی فوتبال دستی : (ITSF)

در سال 2002، فدراسیون بین المللی فوتبال دستی(ITSF) در فرانسه برای ارتقای کیفی ، فنی و تدوین قوانین میز فوتبال دستی در سطح جهانی و تنظیم بسیاری از مسابقات بین المللی تاسیس شد.

 

فدراسیون بین المللی فوتبال دستی ITSF

هدف این فدراسیون معرفی بازی با کمیته بین المللی المپیک (IOC) و انجمن عمومی فدراسیون بین المللی ورزش (GAISF) است. فدراسیون بین المللی (ITSF) در بیش از 65 کشور در سراسر دنیا برای ارتقاء بازی وقت صرف کرده است.ITSF  ماهانه چندین بازی قهرمانی جهان را در فرانسه برگزار و داوری می‌کرد و هر ساله جام جهانی را سازماندهی می‌کند.

بنابراین اگر مهارت بازی شما در این رشته ورزشی خوب باشد، می‌توانید در رقابت‌های کشوری و بین المللی شرکت کرده و مقام کسب کنید. نه تنها فدراسیون مسابقات بسیاری را سازماندهی و مدیریت می‌کند، بلکه بسیاری از انجمن‌های ورزشی نیز از این بازی حمایت کرده و آن را سازماندهی می‌کنند.
برای شرکت در انواع مسابقات، افراد باید بسیار حرفهای باشند تا بتوانند رقیبان خود را شکست دهند. آشنایی با قوانین فوتبال دستی ، برای موفقیت در بازی فوتبال دستی بسیار موثر است.
اگرچه بازی فوتبال دستی به یک ورزش رسمی المپیک تبدیل شده اما هنوز به طور جهانی شناخته نشده و برای این کار نیازمند زمان می‌باشد. بسیاری از ارگان های ورزشی برای تبدیل فوتبال دستی به عنوان یک بازی بین المللی تلاش می‌کنند.

بسیاری از سازمان‌های ملی سازماندهی، می‌توانند تمامی رویدادها و اتفاقات بازی‌ها را بررسی کرده و مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.
آن‌ها همچنین قوانین و مقررات را با کیفیت بالا حفظ می‌کنند. توسط تلاش بسیاری از سازمان‌ها و مؤسسات، ورزش حرفه‌ای فوتبال دستی به صورت جهانی برگزار می‌شود. اکنون رویدادهای بین‌المللی مانند مسابقات جهانی سالانه و جام جهانی تنها توسط (فدراسیون بین المللی فوتبال روی میز) ITSF تنظیم می‌شود.

فوتبال دستی های مورد تایید ITSF

امروزه در بسیاری از شرکت ها و ادارات جهت افزایش روحیه و رفاه کارکنانشان از میزهای فوتبال دستی و میزهای پینگ پنگ استفاده می کنند. شما بازدید کننده محترم می توانید مدل های میز فوتبال دستی و میز پینگ پنگ را در سایت نیار اسپرت مشاهده  کنید و در صورت نیاز مشاوره رایگان دریافت و اقدام به خرید کنید

 

مشاوره رایگان تولیدی نیار اسپرت

تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی  تولیدی نیار اسپرت فوتبال دستی میز پینگ پنگ بیلیارد ایرهاکی

منبع : نیار اسپرت